Opis firmy:
Ford Motor Co. angażuje się w produkcję, dystrybucję i sprzedaż samochodów. Działa przez następujące segmenty: Ford Blue, Ford Model E, Ford Pro, Ford Next, Ford Credit i Corporate Inne. Ford Blue, Ford Model E i Ford Pro Segment obejmuje sprzedaż pojazdów Ford i Lincoln, części serwisowych i akcesoriów, wraz z powiązanymi kosztami opracowywania, produkcji, dystrybucji i obsługi pojazdów, części i akcesoriów. Następny segment Ford bierze udział w wydatkach i inwestycjach w rozwijające się inicjatywy biznesowe mające na celu stworzenie wartości dla Forda w segmentach rynku komencyjnych. Segment kredytowy Ford składa się z firmy Ford Credit Business na zasadzie skonsolidowanej, która jest przede wszystkim działaniami związanymi z finansowaniem i leasingiem związanym z pojazdem. Inny segment korporacyjny odnosi się do wydatków ładu korporacyjnego, wcześniejszych dochodów i wydatków emerytalnych i wydatków OPEB, dochodów z odsetek oraz zysków i strat z gotówki, ekwiwalentów gotówkowych i zbywalnych papierów wartościowych oraz zysków pochodnych wymiany walut oraz strat związanych z pożyczkami międzykompany. Firma została założona przez Henry'ego Forda 16 czerwca 1903 r. I ma siedzibę w Dearborn, MI.