Opis firmy:
Alibaba Group Holding Limited, poprzez swoje spółki zależne, zapewnia infrastrukturę technologiczną i zasięg marketingu, aby pomóc sprzedawcom, markom, sprzedawcom detalicznym i innym firmom w kontaktach z użytkownikami i klientami w Chinach Republiki Ludowej i na arenie międzynarodowej. Firma działa w siedmiu segmentach: China Commerce, handel międzynarodowy, lokalne usługi konsumenckie, Cainiao, Cloud, Digital Media and Entertainment oraz innowacja i inne. Obsługuje Taobao Marketplace, platformę handlową społeczną; Tmall, zewnętrzna platforma handlu online i mobilna dla marek i sprzedawców detalicznych; Alimama, platforma monetyzacji; 1688.com i alibaba.com, które są internetowymi hurtowymi rynkami; Aliexpress, rynek detaliczny; Lazada, Trendyol i Daraz, które są platformami e-commerce; Freshippo, samozwańcza sieć detaliczna; oraz Tmall Global, import e-commerce. Firma prowadzi również Taoxianda, usługę integracji online dla marek FMCG i stron zewnętrznych spożywczych; Platforma usług logistycznych Cainiao Network; Ele.me, platforma dostarczania na żądanie i lokalne usługi; Koubei, platforma przewodnika w restauracji i lokalnych usług; i Figgy, internetowa platforma podróży. Ponadto oferuje usługi marketingowe dotyczące wynagrodzeń, karmienia i wyświetlania; oraz Taobao Ad Network and Exchange, internetowa giełda marketingowa w czasie rzeczywistym. Ponadto firma zapewnia elastyczne przetwarzanie, pamięć, sieć, bezpieczeństwo, bazę danych i duże zbiorów danych oraz usługi IoT. Dodatkowo obsługuje Youku, internetową platformę wideo; Zdjęcia Alibaba i inne platformy treści, które zapewniają filmy online, filmy, wydarzenia na żywo, kanały informacyjne, literatura, muzyka i inne; AMAP, mobilna mapa cyfrowa, nawigacja i aplikacja informacji o ruchu w czasie rzeczywistym; DingTalk, aplikacja mobilna o wydajności biznesowej; i Tmall Genie Smart Greleger. Firma została zarejestrowana w 1999 roku i ma siedzibę w Chińskiej Republice Ludowej Republiki Ludowej.